onsdag 26 december 2012

Effektträning

Idag, samma dag som jag fick min nya hastighets- och kadenssensor kom den oförliknelige DCRainmaker ut med sin omfattande recension av inRide, som jag funderade på att införskaffa och som jag skrev om häromdan. Den bekräftar vad jag redan visste, med ett undantag: han visar hur exakt effektkurvan om man kalibrerar, något man bara kan göra med inRide. Gör man inte kalibreringen kan felvisningen bli så stor som 50W. Frågan är under vilka förutsättningar felvisningen blir så hög.

Efter en provtur fann jag att det fungerar bra. Datorn visade rätt, såvitt jag kunde säga efter ha använt effekt förut, och jag låg mellan 100 och 200W. Dock visade Garminklockan en medelhastighet på 100km/h. Av någon anledning fanns det inte ens ett riktvärde för hjulstorleken inlagd i klockan, men nu är det fixat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg