tisdag 27 mars 2012

Ökad träningsmängd

Under de senaste veckorna har jag nästa dubblerat min träningsmängd, från runt 40 minuter till 65 minuter per dag i genomsnitt. Jag är inte tröttare än tidigare, utan jag känner mig ganska stark. Ökningen har inte varit planerad utan kommer av tillfälligheter: varmt väder, långa, relativt lågintensiva gruppcykelsessioner. Och i helgen hade min triathlonklubb en gäst, en f.d. professionell triathlete som gav sju workshops under två dagar. Jag genomförde två: en löparworkout med pilates varvat med löpning samt en två-timmars simworkout som jag fortfarande känner av i armarna efter två dagar. Nästa tävling äger rum om knappt tre veckor. Det blir en duathlon som kommer att ge ett tydligt formbesked om jag kan undvika den förkylning som alla i familjen fått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg