tisdag 26 oktober 2010

Inomhussäsongen

Nu börjar snart inomhussäsongen. Jag har inga prolem med kylan, men det är inte roligt att springa i snö.

Jag bävar inför den här simträningen jag ska åta mig. Och detta är bara början, sen följer ytterligare ett tufft program. Jag uppskattar inte att plaska i klorerat vatten och titta på kakelplattor, men det är skönt efteråt. Det är som med vissa osmakliga grönsaker, det är nyttigt.

Mitt mål är att simma 800 meter snabbt för att klara en sprint triathlon och inte komma för långt efter i de övriga momenten (cykel och löpning är inga problem). Dock simmar jag långsamt och blir trött snabbt.

Men för bara två år sedan kunde jag inte ens simma 25 m i crawl. Senast jag försökte gick det i alla fall 300 m utan att jag behövde stanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg