lördag 6 november 2010

PR halv marathon

Jag förbättrade just mitt personliga rekord på halvmarathon med ganska mycket, 12 minuter, till 1:43. Jag tror att det beror på min nya teknik (som fortfarande är långt ifrån perfekt), även om det kallare vädret gjorde det lättare att springa: jag känner mig mer avslappnad och hade inga problem att hålla ett jämt högt tempo. Jag vågade gå ut hårt. Halvmaran är ingen okänd distans längre. Jag vet jag kommer i mål.

Och, jag behövde inte manövrera runt långsammare löpare som i Stockholm halvmarathon eftersom jag blev rankad högre, så högt att det tog mindre än en minut från startskott till att jag passerade startlinjen.

De senaste rönen om fördelen med chokladmjölk som återhämtningsdryck hade nått arrangörerna som delade ut små förpackningar efter loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg