söndag 5 juni 2011

Dubbla tävlingar

Jag kunde inte låta bli att spring två tävlingar den här helgen, något som jag aldrig gjort förut. Igår en 5k och idag en halvmara. Det blev inget PR vid någondera tävlingen men jag ville stödja det lilla lokala loppet (som inte var så dumt trots att det bara var 37 deltagare). Halvmaran hade jag planerat in sedan länge, men visste att ett PR var omöjligt eftersom banan var så kuperad (vilket jag inte är vad vid). Målgången skedde efter en lång backe. Dessutom var det supervarmt, minst 25 grader vid starten och sen blev det gradvis varmare, och jag var täckt med vita saltkorn efter målgången. Jag testade att bara dricka vatten tre gånger under loppet och ingen Gatorade alls. Det fungerade bra. En halvmara är inte så påfrestande på kroppen. Glädjande var att trots den tuffa banan och det varma vädret var medelpulsen några slag lägre än under de tre tidigare loppen i år.

Det var roligt att springa utan prestationskrav, och en utmärkt förberedelse för nästa helgs första duathlon. Jag kan skippa löpningen i veckan och koncentrera mig på cyckeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg