tisdag 26 juli 2011

Simning: börja med crawl eller bröstsim? 2

Det här är en fortsättning på detta inlägg.

Nu har min sjuåriga dotter klarat en nivå till i simkursen. Vad de nu gör de närmaste två veckorna är intensiv simträning: De fyra simsätten samt sidestroke (av någon anledning jag inte förstår), i kombination med flyt- och vattentrampnings- och dykövningar. Det verkar som kombinationen av simsätten ger bra effekt. Alla simsätt har sina fördelar och barnen verkar få en säkerhet i vattnet. De simmar dessutom mycket, runt 300m per dag, vilket är mycket mer än vad jag gjorde i den åldern. Jag tror att hon kommer bli en betydligt bättre simmare än jag själv som i princip bara simmade bröstsim med lite ryggsim tills för bara ett par år sedan.

Fortsättning följer i detta inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg