söndag 15 juli 2012

Racing

Det har blivit fem tävlingar på nio dagar. Det blev två fler än planerat, men jag kunde inte motstå det lilla lokala 5km loppet igår, då jag kunde promenera till startlinjen. Och för en vecka sen ville jag testa den engelska milen i ett nytt lopp som verkar bli tradition. Det har gått bra så här långt, jag är lite trött men inte utmattad. För en amatör som jag kan man se dem som intensiva fartpass. Men en vilodag får det bli imorgon.

Dagens duathlon var planerad sedan långt tidigare. Benen kändes inte speciellt fräscha i början, men det ordnade sig och tiden var en minut snabbare än i fjol. Cyklingen var bara 1km/h snabbare, trots ny cykel och mer träning, men å andra sidan kändes den avslutande löpningen utmärkt och gick fortare, trots att jag var i bättre löpform för ett år sedan. Man vet aldrig vad som kan hända på tävlingsdan. 

På tal om tävling, här är en analys av cyklisten Greg Hendersons effekt på cykeln under Tour de France. Det är otroligt vad han och de andra är kapabla att åstadkomma. Och Kessiakoff har fortfarande Bergströjan, vilket gör tävlingen intressant igen för en svensk Cadel Evans-fan (som ju hade en riktigt dålig dag p.g.a. sabotage, här är en video).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg