torsdag 13 oktober 2011

Ett år

Nu har det gått ett år sedan jag började arbeta med en träningare framför allt med löpning, men en del med cykling också, och sedan några veckor även med simning.

Löp- och cykelcoachingen avslutades för flera månader sedan. Dels är det dyrt, och dels känner jag att jag har kontroll över min egen träning.

Jag har under året slagit mina PR på samtliga distanser, 5k, 10k, halvmara och marathon, samt alla duathlons jag deltagit i mer än en gång. I vissa fall med ganska små marginaler som i 10k, men det beror på det lilla utbudet av lämpliga lopp. I andra fall med gigantisk skillnad, som marathon med över en timme (mitt enda tidigare lopp var en katastrof, så det är inte riktigt någon gigantisk prestation).

Jag började även med sporadisk CrossFit träning under det senaste året. Det har verkligen hjälpt både löpningen och cyklingen. Min träningsmängd har inte varit extremt hög de senaste tolv månaderna:
1632km löpning
670km cykel (inte så imponerande)

Men den totala energiåtgången blev ganska stor: 127.573 kCal, vilket inte räknar in simningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg