lördag 15 oktober 2011

Marathon och 5k

Jag sprang ett litet lokalt 5k lopp imorse, ett sånt det tar fem minuter att åka till. Jag kände mig i mycket fin form, men sprang bara på 21:41, betyldigt långsammare än PR från tidigare i år under en extremt varm dag; idag var det lagom kallt. Jag har inte sprungit så mycket efter maratonloppet för två veckor sedan och jag hade lite förkylningskänningar tidigare i veckan (samt fick en stelkrampsspruta hos min husläkare, vilket inte ökade mitt välbefinnande, men blodtrycket var helt ok, 110/68), men jag tror att problemet var att maratonträning inte är speciellt bra för kortare lopp, och simningen förbättrar inte heller min löpning . Dessutom ansträngde jag mig inte tillräckligt mycket. Jag kom inte upp till maxpuls på slutet som jag brukar. Nu får det bli en återgång till mina 16x400m intervall och ett ytterligare försök till PR innan säsongen är över. Jag har flera möjligheter kvar. Dessutom kommer det ett 10k lopp om en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg