torsdag 15 mars 2012

Årets första cykeltur

Då blev det varmt plötsligt och jag beslöt mig för att testa den lokala cykelgruppen (med tävlingscyklister, triathleter, vanliga cykelentusiaster). Det blev en 50km kvällsrunda med tolv andra cyklister i stark vind. 50km är inte precis den distans jag själv skulle ha valt så här tidigt på året. Men det gick bra, förutom att jag är ovan att rida i grupp och att variera tempot. I en duathlon gäller det att hålla jämt tempo och på minste 10m avstånd från cyklisten framför. Min nya cykel fungerade alldeles utmärkt och kändes snabb trots att jag inte kunde använda aero-positionen av säkerhetsskäl (bromsarna sitter på det vanliga styret). Det tog runt 1:50, vilket inte är så pjåkigt med tanke på de många stoppskyltarna och stadstrafiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg