fredag 1 juni 2012

Förkylt igen

Två dagar efter det senaste loppet cyklade jag 50 km med den lokala gruppen. Tyvärr blev vi bara fyra och jag var den långsammaste så jag fick köra på själv. Det gick relativt bra i alla fall, runt 30km/h, inklusive några stoppskyltar och stadskörning. Men det måste ha slitit på immunförsvaret för dagen efter fick jag ont i halsen igen. Det känns bättre idag, men problemet är nu det stora nationella 10km loppet på söndag. Jag kan utan tvekan klara det, men jag vill inte ha en taskig tid i resultatlistan. Dagens "energy systems" workout gick lite bättre än sist (4:41/4:24/4:06/3:34/3:45 min/km). Kan jag hålla tempot på söndag under 4:30 måste det anses vara en framgång med tanke på omständigheterna (även om målet när jag anmälde mig var betydligt lägre, en sluttid på runt 42 minuter). En sak var dock positiv idag, tack vare det kallare vädret gick det lättare att springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg