tisdag 24 maj 2011

Bra lopp

Jag tänkte springa ett 5k lopp till helgen och goglade det för att se om det verkade bra. På ett löparforum hade loppet diskuterats: några tyckte att banan hade för många kurvor så att det var svårt att slå PR. Det återstår att se, men vad som var viktigare var resultaten från tidigare år. Den bästa sprang på drygt 15 minuter. Mitt PR hade visserligen räckt till en trejdeplats i min åldersgrupp, men bara 28:e plats totalt. Jag tror att ett snabbt startfält är minst lika viktigt som antalet kurvor. De senaste två 5k loppen har jag varit tvungen att springa själv en stor del av loppet. Jag är inte tillräckligt snabb för de riktigt bra sub20 minuterslöparna, men bättre än flertalet. Jag kommer att må bra av konkurrensen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg