söndag 8 maj 2011

Halvmara PR

Det blev PR på halvmaran i Indianapolis men inte med mycket. Det nya rekordet är 1:42:47. Jag hade hoppats gå under 1:40 och tempot låg rätt fram till 10k, men sen tröttnade jag. Vädret var perfekt, runt 12 grader och inget regn eller vind.

Men trots den fina startgruppen C (från A-X), blir det mycket folk även långt fram om det totala antalet är 35 000 löpare (det blir mer än tusen per startgrupp). Så jag var tvungen att byta fil flera gånger. De bästa tillfällena för PR är de mindre loppen. Mina återstående halvaror i år äger rum under betydligt sämre förhllanden, så det här var nog mitt sista PR i år för halvmaran. Båda loppen (i Michigan och Seattle) är långt ifrån flacka och äger rum när det är betydligt varmare. Men jag koncentrerar mig på kortare och duathlon de närmaste månaderna. Precis som Ryan Hall. Men målet är först 20:30 för 5k, inte under 4 minuter för 1600m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg