söndag 29 maj 2011

Skrämmande databas

Inget resultat kan hållas hemligt längre.

Jag upptäckte just en databas som samlar på tävlingsresultat från hela världen. I vissa fall går resultaten tillbaka till 80-talet.

Alla lopp finns inte med, men de stora gör det (även de i Sverige) och även ett urval av mindre, lokala lopp. I min förteckning finns en tävling, Stockholm Marathon 2002, som jag helst vill glömma, men även lopp jag är stolt över som för två år sedan då jag tävlade efter att ha tillbringat flera månader i rehab efter en olycka. Jag gillar att se min utveckling från 2:35 på halvmaran 2000 till 1:42 i år.

För att få bort resultaten från internet måste man bli medlem. Då kan man ändra sitt namn till något anonymt om inte vill skylta med sina bedrifter. Men jag behåller mitt rätta namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg