söndag 26 juni 2011

En bra tävling, trots allt

Jag var i god form inför Seattle halvmara, men trodde inte att ett PR var möjligt pga de (för mig) stora höjdskillnaderna.

Nu blev det inte PR, men det var nära och berodde bara på en sak: jag kom för sent till starten, som tusentals andra. Arrangörerna hade inte planerat för en anstormining av totalt 26 000 löpare, inkl. maratondistansen, så det blev gigantiska bilköer. 10k tiden och klocktiden talar sina tydliga språk. Nästan PR på 10k distansen trots att jag tvungen att zickzacka som en galning förbi långsmma löpare. Och 45 minuters skillnaden mellan chip och klocktiden skulle ha varit några sekunder, eller en minut högst, eftersom jag (oförtjänt) var seedad i startgrupp 1.

10 Km ChipTime ClockTime
48:15 01:43:01 02:28:14

Placeringen är inte så pjåkig:
Overall: 944 out of 17083 · Division: 71 out of 598 · Gender: 725 out of 5625

Det var en trevlig och lärorik upplevelse, dock. Bitvis vacker bana och jag hade mycket energi kvar på slutet. Jag såg löpare som jag vanligen inte ser: de som ser ut som jag själv för bara elva år sedan. Men det här är ingen tävling jag kommer att springa igen. Den den råkade passa in en planerad resa till Seattle.

Mina 16x400 intervaller har hjälpt, verkar det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg