torsdag 7 juli 2011

Två dagar kvar

Nu är det bara två dagar kvar till ett av årets roligaste och hårdaste tävling: en duathlon där löpningen går på små stigar bland berg och skog för att avslutas med en lång uppförsbacke följd av en brant nedförsbacke till mållinjen, sammanlagt ca. 12km. Cykeldelen, runt 25km, går visserligen på asfalt men där vägarna brukar vara fulla med skador efter den hårda vintern. Sist jag deltog var två år sedan, efter att ha tillbringat månader i fysioterapi efter en olycka, så det blir nog bättre resultat den här gången.

Frågan är bara hur jag ska träna de sista dagarna. Jag funderar på lätta cykel och löppass idag och imorgon för att vila på lördag. Jag funderar även på att cyckla med löparskorna för att spara tid eftersom det är så kort distans och mina transitions brukar vara långsamma, men det måste testas först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg