söndag 30 oktober 2011

Florida

Efter en tjänsteresa till Tampa i Florida har jag blandade känslor: jag har absolut inget emot att kunna springa utomhus året om. Jag sprang på stranden i Clearwater och längs Tampa Bay och det var oerhört skönt även när det regnade. Jag träffade också en duathlet (en riktig en, som hade tävlat i Zofingen och bekräftade det jag redan visste, det är ett oerhört tufft lopp) som trots att det är oktober hade flera tävlingar kvar på säsongen. Men jag tror att årstidsvariationerna är bra för träningen, och leder troligen till färre skador. Om jag kunde springa ute så skulle det bli mindre styrketräning, det är jag övertygad om. Nu kan jag även koncentrera mig mer på simningen och mer intensiva cycklingspass inomhus, utan problem med väder och vind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg