måndag 31 oktober 2011

Slut på tävlingssäsongen?

Det blev ett bra tävlingsår (PR på alla distanser: 5k, 10, halvmara, marathon och både spring och olympisk duathlon, även om duathlontävlingar är svåra att jämföra pga skillnaderna i banorna; samt hyfsade tider på distanser jag aldrig sprungit tidigare, 8k, 5 miles, 10 miles, 25k). Det blev 25 tävlingar totalt, flera än jag tidigare sprungit i hela mitt liv.

Jag känner mig inte helt motiverad att springa ytterligare ett lopp i år utan ta det lugnt och börja förbereda mig för nästa år. Jag kommer att planera in minst en marathon: även om det inte riktigt är min distans och tiden var medioker så kände jag att min form blev betydligt bättre efter loppet. Och eftersom jag sprang så långsamt behövde jag bara en vilodag så den negativa inverkan var minimal.

Nu när jag sprungit de flesta lokala småloppen här i närheten vet jag också vilka som är bra (fin organisation och hög nivå på de som ställer upp). Jag funderar på att anmäla mig till ett störe lopp som Chicago Marathon, som uppvärmning för New York Marathon 2013 (där jag garanterat kommer med eftersom jag då kommer att ha deltagit i lotteriet tre år i rad; de har just ändrat reglerna så det blir sista året man kan komma med på det sättet, de nya kvalificeringstiderna gör det nästan omöjligt att komma med). Eller kanske en kort ultra, 50k på en inte alltför teknisk bana. Om man lever och har hälsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg