fredag 9 mars 2012

Ny cykel

Då kom den nya cykeln äntligen, en Specialized Transition Comp, den billigaste modellen med fiberglasram och jag fick ett pris som låg långt under riktpriset. Efter 40 minuter på cykeln inomhus idag följt av 30 minuters löpning känner jag skillnaden mellan en triathlon cykel och en vanlig. Benvinkeln mot höften är större, mer löparlik, och det blir enklare att springa efter cyklingen. Men cykeln är troligen mindre stabil, vilket jag inte får känna på förrän det är tillräckligt varmt ute, 7 grader och blåsigt är inte riktigt mitt idealväder för en testtur.

Hur som helst var ställningen betydligt bekvämare än vad jag trodde den skulle vara. Jag fick en mycket gedigen utprovning som inte bara tittade på knävinklar och fotplacering, utan även använde Computrainer (en cykeltrainer som ansluts till en dator för att mäta effekt och balans mellan höger och vänster ben) för att se vilken placering som gav den bästa effekten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg