lördag 9 juni 2012

Lance och triathlon

Som jag och många andra tidigare förutspått, Lance Armstrongs återkomst till triathlon är mycket bra för sporten. NBC kommer att sända mer, men inte direkt, en åtta timmars tävling gör riktigt bra i direktsändning.

Själv förbereder jag min första triathlon imorgon (eller som jag säger, duathlon med bad). Fort kommer simningen inte att gå. Hoppas att det är kallt i vattnet så jag kan använda våtdräkt och därmed tjäna många minuter.

Multisport är jobbigt att förbereda prylmässigt. Jag måste använda en checklista. Vissa saker glömmer man inte, cykeln, t.ex. Men hjälmen är lätt att glömma, men utan hjälm får man inte starta, inte ens leda cykeln i T1. Andra glömda detaljer kan man överleva men kan göra tävlingen betydligt smärtsammare, som solkräm, solglasögon, simglasögon och vattenflaska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg