söndag 6 februari 2011

Mer snö

Nu kom det mer snö, så det går inte ens att springa på trottoarerna runt kvarteret (det var ett bra tag sedan jag kunde springa min vanliga runda). Springa inomhus är ok, men otroligt tråkigt på längre sträckor, dessutom måste man ta sig till gymmet.

Det här får bli testet på min hypotes att det kanske är bättre att inte springa så mycket i början av säsongen för att bygga upp styrkan med CrossFit-övningar istället. Om jag lyckas springa en 5k under de närmaste månaderna i närheten av samma tempo som mitt bästa lopp i fjol, kommer jag att helt ändra min träning. Annars få jag återgå till traditionell träning med tempo, fartlek och långa rundor.

Jag upptäckte en ny övning som är lätt i början, men som kan göras hur svår som helst (som när en Crossfitter kör den).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsoblogg